Page 1 of 2
EN-71
Posted: 30 Jun 2007 09:22
by Domar
Pytanie do Chistego i innych, którzy coś wiedzą - słyszeliście coś o kupieniu i modernie przez Koleje Mazowieckie EN-71 i przemianowaniu go na EN-71 100? Bo wczoraj takiego widziałem w Miedzeszynie z gębą od EW-60 i pierwszym członem ryflakiem (dalszym się nie przyjrzałem, bo byłem zbyt mocno wstrząśnięty

). Z czego oni go przerobili albo z czego zbudowali?

Posted: 30 Jun 2007 09:58
by karnaś
Posted: 30 Jun 2007 10:52
by chmiel
Na pl.misc.kolej był o tym wątek, poszukaj.
Posted: 30 Jun 2007 15:24
by Domar
karnaś, ale to jest EW-60, o nim nawet tu było mówione i to długi czas. ja pytam o EN-71! o nim nic nie słyszałem. chmielu, nie widziałem o tym wątku tam, poszukam zaraz znowu.
Posted: 02 Jul 2007 09:57
by chmiel
Ten news to:
Message-ID: f5mkgo$1kg$1 małpa news.onet.pl
Posted: 02 Jul 2007 10:31
by chiste_bez_loga
A jeździł, jeździł. Kilka razy widziałem go już w otwockich peronach.
Posted: 02 Jul 2007 10:33
by chiste_bez_loga
A uzupełniam, że to jest oryginał EN 71 ściągnięty z Chorwacji (wyeksportowaliśmy tam kilka sztuk w latach 70-tych) i zmodernizowany w Mińsku Maz.
Posted: 02 Jul 2007 11:08
by Domar
A uzupełniam, że to jest oryginał EN 71 ściągnięty z Chorwacji (wyeksportowaliśmy tam kilka sztuk w latach 70-tych) i zmodernizowany w Mińsku Maz.
aaaa, to to cholerstwo. no, no nie spodziewałem się

Posted: 03 Jul 2007 08:23
by chiste_bez_loga
Jechałem wczoraj tym składem. Jest fajny.
Dzisiaj podobno po raz pierwszy w trasę wyjedzie EW 60 jako dwukibel KM.
Pzdr.
Posted: 03 Jul 2007 08:48
by Brick
Posted: 03 Jul 2007 20:54
by klepek
widziałem go dziś rano na śródmieściu
możecie mi powiedziec co oznaczają kolejne cyfry i litery, ten miał EN71 100rb
Posted: 04 Jul 2007 07:10
by Pantofel
E - elektryczny.
N - niskoperonowy.
71 - numer serii (przedział od liczby 70 do liczby 74 jest zarezerwowany dla elektrycznych zestawów trakcyjnych czterowagonowych zasilanych prądem stałym o napięciu 3000V).
100 - numer egzemplarza w serii (w przypadku zmodernizowanych EN 71 zaczęto nadawać numerację od liczby 100; ten jeżdżący w Kolejach Mazowieckich jest pierwszym z serii zmodernizowanych i dlatego ma właśnie ten numer).
rb - wagon rozrządczy b [oznaczenia r nadaje się członom (wagonom) rozrządczym, oznaczenie s nadaje się członom (wagonom) silnikowym; dodatek a lub b dodaje się dla odróznienia jednego z dwóch wagonów rozrządczych w składzie; w omawianym składzie EN 71 100 poszczególne wagony są oznaczone: wagon pierwszy - ra, wagon drugi - s, wagon trzeci - s, wagon czwarty - rb].
Posted: 23 Jul 2007 15:48
by karnaś
Dzisiaj widziałem na przejeździe kolejowym w otwocku EN-71 100ra, jechał do Dęblina. Niestety nie miałem aparatu.
Posted: 23 Jul 2007 20:14
by BigBlack
Jak jest temat kolejowy to mogę się pochwalić, że trochę ciekawych rzeczy widziałem; Kompleks w Medyce, gdzie przeładowuje się wagony z Ukrainy (ruda, węgiel, drobnica) i przestawia z ich rozstawu na nasz. Kupę różnych hal wachlarzowych z obrotnicami i innym wynalazkami do przestawiania taboru i różne lokomotywy na podnośnikach. Muszę przyznać, że na PKP jest od groma ciekawych rzeczy do oglądania.
Aaaaa.... trafił mi się jeszcze w Muszynie Orient Express z Wenecji. Piękne wagony - wszystko w mosiądzu, drewnie.
Posted: 28 Feb 2008 07:25
by rycho
podczepie sie pod ten watek, bo łon przecie kolejowy.
w poniedzialek wracalem z wroclawia pociagiem pospiesznym PR. nieswiadomie zajelismy miejsca w dziwnie wygladajacym skladnie, co sie pozniej okazalo, przystosowanym do przewozu rowerow i nart.

pewnie kilka osob mialo okazje doswiadczyc podrozowania w czyms takim, przy okazji harpaganow albo innych cosiow... wygladal on tak, ze 1/3 dlugosci skladu zarezerwowana byla na "luk" bagazowy, a reszta, oddzielona cienka, nieszczelna szyba i luznymi, klapaczacymi drzwiczkami przeznaczona dla pasazerow. siedzenia, dosc wygodne trza przyznac, zamontowane podobnie jak w podmiejszczakach, czyli brak podzialu na przedzialy.
chcialem zapytac, moze ktos sie orientuje w jaki sposob, badz poprzez modyfikacje czego, powstala ww jednostka. sklad wygladal na stosunkowo mlody, ale zawiodlem sie na nim. w srodku bylo cholernie glosno, rzucalo jak nie wiem co... ogolnie wrazenia mam negatywne. o ile podroz na krotkim dystansie jest do zniesienia, to jazda przez pol polski jest juz uciazliwa.
ot takie moje wrazenia...
Posted: 28 Feb 2008 09:32
by Pantofel
Jeżeli to było coś takiego -
- to jest to wagon przerobiony z dawnej bagażowki albo wagonu pocztowego.
Jeżeli coś takiego -
- to jest wagon przerobiony z pullmana albo starej kuszety.
Posted: 28 Feb 2008 11:58
by strz.
A w wersji dla
lajkonikow? czymże jest pullman? ale tak w wersji dla bab poprosze

Posted: 28 Feb 2008 13:55
by leoheart
jak dawno nie słyszałem tego słowa

a jeszcze dawniej nie widziałem takiego przedziału
o ile pamiętam to były miejsca do leżenia ale w odróżnieniu od wagonu sypialnego nie miały zamykanych przedziałów i były bez rezerwacji
ostatnio korzystałem z takiego dobrodziejstwa...wstyd sie przyznać 30lat temu

na promie do Szwecji
ciekawe czy jeszcze funkcjonują na promach takie miejsca czy zostały całkowicie wyparte przez kabiny?
Posted: 28 Feb 2008 18:39
by rycho
na pierwszej focie nawet jestem, jak sie przyjrzec - to byl jesienny harpagan 2006;) i nie o takie cos mnie chodzilo.
jechalismy tym czyms uwiecznionym na zdjeciu numer 2. to naprawde sprawialo wrazenie dobrze wykonanego, ale halas byl nie do zniesienia!
Posted: 28 Feb 2008 20:38
by Domar
na pekapie sporo rzeczy ładnie wygląda, a jest do...
OT: Leo, przepraszam, że Cię dzisiaj w busie nie zauważyłem, ale zorientowałem się jak wysiadałeś dopiero
