Page 3 of 3

Posted: 29 Mar 2009 14:43
by Domar
ruch jest tutaj jak najbardziej duży, żeby nie powiedzieć bardzo duży. niestety to u nas nie idzie w parze z inwestycjami, ale przy ewentualnej przebudowie linii (jest w planach) będą dobudowywać drugi tor.

Posted: 25 May 2009 09:26
by mas1o
Wyczytalem ze byly gdzies jakies stare polskie bunkry w górze kalwari przy starym moscie - wie ktos moze gdzie one sa?

Posted: 28 Oct 2009 16:58
by mas1o
No to tak, bunkry znalazlem sa tutaj:
Image



Ale mam nowe pytanie, moze ktos bedzie w stanie kiedys mi pomoc.

Image

A) Kto mieszkal kiedys na przeciwko kosciola na kresach, czemu jak spalil sie z 15 lat temu jego dom to w zgliszczach bylo pełno taśm fotograficznych?
B) Co to za male ruiny fundamentów jak idzie sie scieżką przez las ługi-batorego tuz przed wejsciem na tą taką skarpe co tam sie ciągnie na prawo i lewo?
C) Kto obsadzil to miejsce na skraju lasu/skarpy tymi brzozami? Same by sie tak nie obsadzily. Tam ciut wyzej sa jeszcze okopy i w nich chyba stacjonowaly niemieckie dziala 88, ale o tym narazie nie mam pytań :)

Mapy sa albo z lat 30 gdzie nic nie ma w tych miejsach, albo z lat 70 gdzie juz widac zaznaczony dom A.


Image
Image

Image
Image

Posted: 26 Nov 2009 13:49
by Grygus
Uwaga ciekawostka!

Zauważyłem, że zdemolowany drewniak na rogu Karczewskiej i Zygmunta jest ogrodzony siatką rozpiętą na... szynach wąskotorówki :) . Ogrodzeniowe "słupki" mają główkę, stopkę, niektóre nawet otwory na złączki z inną szyną :) . Dla pewności możnaby zważyć metr takiego słupka, powinien ważyć 24-25kg :) .

Czy w otwocku są jeszcze jakieś inne relikty wąskotorówki? Oprócz w/w ogrodzenia oraz wiaty na dworcu PKP? Ciekawe, czy pod ziemią nie siedzi gdzieś zapomniany podkład albo kawałek szyny :) . Mogliby zachować chociaż z metr toru na pamiątkę, ogrodzić łańcuchem i bylaby atrakcja.

Posted: 26 Nov 2009 14:56
by BartekJ
Przecież stoi ciuchcia w Karczewie i pełni taką właśnie funkcję.

Posted: 26 Nov 2009 17:02
by behem0th
caly most zostawili ;)

Posted: 26 Nov 2009 22:12
by Grygus
BartekJ wrote:Przecież stoi ciuchcia w Karczewie i pełni taką właśnie funkcję.
W kartoflach stoi, niby koło stacji końcowej, ale mało eksponowane miejsce :) .

To Las47 czy Ryś? Bo nie pamiętam ile ma osi ;p .

Posted: 27 Nov 2009 07:06
by Zbych
Z forum http://www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?p=22326
"Ten parowóz z pewnością NIGDY nie jeździł po torach kolejki jabłonowskiej. Ma inny rozstaw szyn. Kolejka jabłonowska miała 800mm; parowóz ze zdjęcia nazywa się "Ryś", pochodzi z Cukrowni Tuczno i jeździł po torze 750mm. Jedyny parowóz pamiętający karczewską szopę znajduje się w muzeum w Sochaczewie."

Posted: 27 Nov 2009 10:32
by MR bez loga
Zbych wrote:Z forum http://www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?p=22326
"Ten parowóz z pewnością NIGDY nie jeździł po torach kolejki jabłonowskiej. Ma inny rozstaw szyn. Kolejka jabłonowska miała 800mm; parowóz ze zdjęcia nazywa się "Ryś", pochodzi z Cukrowni Tuczno i jeździł po torze 750mm. Jedyny parowóz pamiętający karczewską szopę znajduje się w muzeum w Sochaczewie."
Potwierdzam "że to nie ten". Wiem (już nie pamiętam skąd), że ten parowóz nie jest tym który jeździł wąskotorówką Karczew - Jabłonna