A moglo byc tak pieknie... (SKM)

Wszystko co dotyczy miasta, a nie chcesz by bylo w grupach sasiednich.

Moderators: Creeping Death, Edi, chmiel

User avatar
Pantofel
Łoś, po prostu Łoś...
Posts: 598
Joined: 23 Apr 2004 10:53
Location: dokąd

Post by Pantofel »

A ja tam przejechałem sie tą super eskaemką wczoraj o 17:07 ze Śródmieścia i trzeba przyznać, że wrazenia estetyczne są bobmbowe. Bardzo ładny pociąg i MA STOJAKI NA ROWERY.
Wysiadłem w Falenicy i pognałem dalej do Otwocka Arą za 2,50 PLN.

Niestety - poza estetyką, klimatyzacją, stojakami i kamerami co 20 m - jest to stary, poczciwy kibel z silnikiem z używanego trzydziestoletniego EN-57, a zatem... Jest tak samo głośny, szarpiący i prądożerny jak kolejki Kolei Mazowieckich. Ma tak samo żałosne przyspieszenie, co dokładnie widać dzięki dużym, panoramicznym oknom eskaemki. W zwyczajnym kiblu, gdzie okna są stosunkowo małe i wysoko rozmieszczone, to ślamazarne rozpędzanie jakoś umyka uwadze (może z przyzwyczjenia), ale w w tym "nowym" 14WE można znieść jajko; zamin się ruszy ze stacji, już zaczyna hamować. Po dodaniu do tego jeszcze katastrofalnego stanu torowiska na linii otwockiej można smiało stwierdzić, że to jest Piękna lecz Wolna Kolej Miejska.
Na coś się czasem przydaje to GG - gen. Langer do kpt. Klossa.
User avatar
yorek
Wrak czlowieka
Posts: 3796
Joined: 25 Feb 2004 22:56
Location: skątowni
Contact:

Post by yorek »

mooooment - ten nowy pociąg, ten taki ladny biały we wzorki ma silnik z EN-57 ? powiedz że żartujesz. fakt faktem że jeździ on wyjątkowo wolno
yorek - człowiek z wielkim...marzeniem
Chiste_bez_loga

Post by Chiste_bez_loga »

No ma nie tylko silnik, ale też wózki i sprzęgi z EN_57.

Zupełnie nowe jest tylko nadwozie i to co na dachu. Reszta to odswiezone pozostałosci ze sprzedanych Newagowi starych składow EN-57 z Trójmniejskiej SKM-ki.
User avatar
spider
Szaleniec z aparatem
Posts: 2518
Joined: 02 May 2005 06:49
Location: Otwock
Contact:

Post by spider »

Potwierdzam....nowy jest tylko od pasa w gore....
Podwozie ma od ElektrycznyNiskoperonowy-57
Personal best 200km
pokrzewka
Bardzo zaaawansowany uzytkownik
Posts: 1557
Joined: 13 Sep 2005 18:57
Location: miasto sosen
Contact:

Nowa możliwość dojazdu do Warszawy

Post by pokrzewka »

Od 11.XII.2005r. płacąc za miesięczny studencki uczniowski 102 zł (normalny 200 zł), będzie można dojechać z Otwocka do centrum Warszawy także pociągiem pospiesznym o 10 minut szybciej niż osobówką już na godzinę 7.50. Będzie jeszcze kilka innych połączeń.
Czy ktoś z Was skusiłby się na coś takiego???
(oczywiści w ramach tego biletu będzie można też jeździć pociągami osobowymi).
może i wolno jeżdżę ale za to dokładnie
User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Post by behem0th »

35 zl doplaty do 2 czy 3 pospiechow dziennie? w zyciu. ;)
pokrzewka
Bardzo zaaawansowany uzytkownik
Posts: 1557
Joined: 13 Sep 2005 18:57
Location: miasto sosen
Contact:

Post by pokrzewka »

będzie ich z 5 i na 8 i 9 do w-wy dojedziesz, i to ekologicznie!
może i wolno jeżdżę ale za to dokładnie
User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Post by behem0th »

ale za drogo.
tym bardziej, ze gdy skonczy mi sie legitka to juz w ogole nie bedzie sie oplacac jezdzic pociagami.
niech pkp zejdzie z cena do np. 3,50 zl dla wszystkich na trasie dla strefy otwock-w-wa, wtedy beda walily tlumy.
w tej chwili i tak pewnie jezdza tylko ci co pracuja dla pkp lub maja jakies inne dziwne znizki, czy bilety miesieczne, bo przeciez nikt jednorazowo nie zaplaci 7zl jak moze busem pojechac za 4.
User avatar
chmiel
Moherator
Posts: 1289
Joined: 15 Mar 2004 15:28

Post by chmiel »

Zaplaci jak jest w stanie obrócić w 4 godziny lub jedzie gdzieśdalej w obrębie strefy. Ale to i tak margines....
Fakt faktem, że bilet normalny jest za drogi.
Gdyby jeździli przedewszystkim szybciej powiedzmy o 15 min wtedy byłaby zupełnie inna rozmowa.
...bo gdzie się ten kosmos kończy ?! Bo stół się, kurna, kończy tu !
User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Post by behem0th »

nawet jak by jezdzil 15 min szyciej, nie dalbym za bilet kolejowy 7zl, mogac dojechac za 4zl. sie nie kalkuluje no. :)
Domar
Bardzo zaaawansowany uzytkownik
Posts: 1934
Joined: 13 Nov 2004 20:25
Location: Otwock

Post by Domar »

Yorek, właśnie o to się pieklę... mogli kupić za 2 mln zł więcej skład dużo bardziej perspektywiczny - tj. rozwijający Vmax=180 km/h (nota bene poza lokiem widmo - EU-11 najszybszy na polskich torach). wtedy możnaby czekać nawet na lepsze tory, bo nie rozsypałby się po 5 latach (co wróżę temu cudeńku z SKM). a tak - przepieprzyli tą kasę równo... co do pośpiechów - jacle, skąd masz cynk o pośpiechach jadących przez Otwock? może jakiś SRJP już wyszedł nowy?
klepek
Buszujacy w forum
Buszujacy w forum
Posts: 470
Joined: 06 Aug 2005 22:04
Location: Otwock

Post by klepek »

jacle, skąd masz cynk o pośpiechach jadących przez Otwock?
przykro mi ale ja nie mam żadnych informacji :shock: trza by sie raczej pokrzewki zapytać :wink:
Domar
Bardzo zaaawansowany uzytkownik
Posts: 1934
Joined: 13 Nov 2004 20:25
Location: Otwock

Post by Domar »

no to kieruję pytanie do pokrzewki albo kogokolwiek kto coś o tym wie. czyżby PKP rezygnowało z puszczania pośpiechów przez Stojadła?

EDIT: a teraz coś co przeczytałem w linii otwockiej, a mogłoby się znaleźć równie dobrze w temacie coś do śmiechu (ale że jest o SKM wrzucę tutaj). otóż jako jedną z zalet tego "cudeńka" autor wymienia: "Ten nowoczesny zestaw, wykonany w firmie Newag w Nowym Sączu, ma wiele drzwi, co ułatwiać będzie wsiadanie i wysiadanie, gdy zapanuje tłok". Rzeczywiście, wzrost liczby drzwi z 6 (słownie - sześciu) w EN-57 do ... 6 w nowym składzie jest ogromny i znacznie ułatwi on wysiadanie z pociągu <lol>
pokrzewka
Bardzo zaaawansowany uzytkownik
Posts: 1557
Joined: 13 Sep 2005 18:57
Location: miasto sosen
Contact:

Post by pokrzewka »

Domar muszę Cię zmartwić o ile mi wiadomo EU -11 jest tylko na trasy dalekobieżne i nigdy do Otwocka nie przejedziesz się 180, max prędkość jaka jest planowana to 140 no może 160 jak zbudują trzeci tor.
SRJP jest już prawie gotowy. Co do pośpiechów to wiadomo już na pewno, że część będzie jeździła przez Otwock, rano o 7.07 w W-wie 7.50, 8.09 w W-wie 8.51, a z W-wy po 13, 16,17 i po 19. Dokładne info podam jutro.
Tak na prawdę to mój brat jest fanatykim kolejowym i zajmuje się rozkładami.
Napisał na forum w sprawie biletów bo zastanawia się jakie oferty wprowadzić. :?:
może i wolno jeżdżę ale za to dokładnie
Domar
Bardzo zaaawansowany uzytkownik
Posts: 1934
Joined: 13 Nov 2004 20:25
Location: Otwock

Post by Domar »

ale ja mówię, że alternatywa dla tego cudeńka mogłaby tyle wyciągnąć (teoretycznie oczywiście, nie z tymi torami i odległościami między stacjami). a co do samego EU-11 to chyba już wyprzedane jest :/ a co do brata - to miło wiedzieć, że ktoś ma hysia na tym samym punkcie (pozdrowionka dla Chiste :) może jakiś kontakcik do niego?
PS. czekam z niecierpliwością na jakieś doniesienia :)
PPS. jakby brat był kiedyś w posiadaniu nowej cegły to chętnie bym oblukał :)
User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Post by behem0th »

smiglem dzis ta kosmiczna skmka w koncu. w srodku Chiste powiem Ci, ze wcale nie jest taka lepsiejsza od tego szynobusa. sa porownywale, przy czym nie wiem czy ten szynobus nie byl przyjemniejszy.

te nasze na pewno maja zle wyregulowane ogrzewanie, bo malo co sie nie usmazlem.
User avatar
behem0th
Ojciec Dyktator
Posts: 5310
Joined: 21 Feb 2004 13:50
Location: Ze wsi
Contact:

Post by behem0th »

za: http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5 ... 4/121.html

Oferta specjalna – na odcinku
Warszawa Zachodnia – Otwock i Otwock – Warszawa Zachodnia
Oferta specjalna – na odcinku Warszawa Zachodnia – Otwock i Otwock – Warszawa Zachodnia obowiązuje od 11 grudnia 2005r. do 31 maja 2006r.
Podróżny może nabyć:
1) bilet jednorazowy ze zryczałtowaną opłatą w wysokości 2,50zł., ważny w godzinach 10.00-15.00 i 18.00-22.00. Od ceny tej nie stosuje się ulg.
2) bilet imienny miesięczny ze zryczałtowaną opłatą według taryfy normalnej oraz z ulgą 33%, 37%, 49%, 50%.
uprawniający do przejazdu w klasie 2 pociągu osobowego, uruchomionego przez „Koleje Mazowieckie-KM” sp z o.o., między stacjami (przystankami) położonymi na odcinku Warszawa Zachodnia – Otwock i Otwock – Warszawa Zachodnia.
Posiadaczowi biletu nie przysługuje odszkodowanie lub częściowy zwrot zapłaconej należności, w razie częściowego ograniczenia ruchu pociągów.
wwwww koncu! wracam znow do kolei, od busow mam przewalony caly dzien... :)
User avatar
chmiel
Moherator
Posts: 1289
Joined: 15 Mar 2004 15:28

Post by chmiel »

Nooo takie ceny to rozumiem.Szkoda tylko, że nie cały dzień. Ciekawe czy arkowozy obniżą.
...bo gdzie się ten kosmos kończy ?! Bo stół się, kurna, kończy tu !
User avatar
yorek
Wrak czlowieka
Posts: 3796
Joined: 25 Feb 2004 22:56
Location: skątowni
Contact:

Post by yorek »

co do pierwszej promocji to dupne godziny strasznie, poza tym i tak mam za daleko do stacji, a co do drugiej promocji to nie rozumiem - do tej pory nie było miesięcznych?
yorek - człowiek z wielkim...marzeniem
Niewidzialna udRęka

Post by Niewidzialna udRęka »

...co do drugiej promocji to nie rozumiem - do tej pory nie było miesięcznych?
Miesięczne są ale za 120PLN a w promacji za 90PLN.
Post Reply