A moglo byc tak pieknie... (SKM)
Moderators: Creeping Death, Edi, chmiel
A ja tam przejechałem sie tą super eskaemką wczoraj o 17:07 ze Śródmieścia i trzeba przyznać, że wrazenia estetyczne są bobmbowe. Bardzo ładny pociąg i MA STOJAKI NA ROWERY.
Wysiadłem w Falenicy i pognałem dalej do Otwocka Arą za 2,50 PLN.
Niestety - poza estetyką, klimatyzacją, stojakami i kamerami co 20 m - jest to stary, poczciwy kibel z silnikiem z używanego trzydziestoletniego EN-57, a zatem... Jest tak samo głośny, szarpiący i prądożerny jak kolejki Kolei Mazowieckich. Ma tak samo żałosne przyspieszenie, co dokładnie widać dzięki dużym, panoramicznym oknom eskaemki. W zwyczajnym kiblu, gdzie okna są stosunkowo małe i wysoko rozmieszczone, to ślamazarne rozpędzanie jakoś umyka uwadze (może z przyzwyczjenia), ale w w tym "nowym" 14WE można znieść jajko; zamin się ruszy ze stacji, już zaczyna hamować. Po dodaniu do tego jeszcze katastrofalnego stanu torowiska na linii otwockiej można smiało stwierdzić, że to jest Piękna lecz Wolna Kolej Miejska.
Wysiadłem w Falenicy i pognałem dalej do Otwocka Arą za 2,50 PLN.
Niestety - poza estetyką, klimatyzacją, stojakami i kamerami co 20 m - jest to stary, poczciwy kibel z silnikiem z używanego trzydziestoletniego EN-57, a zatem... Jest tak samo głośny, szarpiący i prądożerny jak kolejki Kolei Mazowieckich. Ma tak samo żałosne przyspieszenie, co dokładnie widać dzięki dużym, panoramicznym oknom eskaemki. W zwyczajnym kiblu, gdzie okna są stosunkowo małe i wysoko rozmieszczone, to ślamazarne rozpędzanie jakoś umyka uwadze (może z przyzwyczjenia), ale w w tym "nowym" 14WE można znieść jajko; zamin się ruszy ze stacji, już zaczyna hamować. Po dodaniu do tego jeszcze katastrofalnego stanu torowiska na linii otwockiej można smiało stwierdzić, że to jest Piękna lecz Wolna Kolej Miejska.
Na coś się czasem przydaje to GG - gen. Langer do kpt. Klossa.
-
- Bardzo zaaawansowany uzytkownik
- Posts: 1557
- Joined: 13 Sep 2005 18:57
- Location: miasto sosen
- Contact:
Nowa możliwość dojazdu do Warszawy
Od 11.XII.2005r. płacąc za miesięczny studencki uczniowski 102 zł (normalny 200 zł), będzie można dojechać z Otwocka do centrum Warszawy także pociągiem pospiesznym o 10 minut szybciej niż osobówką już na godzinę 7.50. Będzie jeszcze kilka innych połączeń.
Czy ktoś z Was skusiłby się na coś takiego???
(oczywiści w ramach tego biletu będzie można też jeździć pociągami osobowymi).
Czy ktoś z Was skusiłby się na coś takiego???
(oczywiści w ramach tego biletu będzie można też jeździć pociągami osobowymi).
może i wolno jeżdżę ale za to dokładnie
35 zl doplaty do 2 czy 3 pospiechow dziennie? w zyciu. ;)
Niezly sen...: http://www.a-trip.com/tracks/view/63930
ale za drogo.
tym bardziej, ze gdy skonczy mi sie legitka to juz w ogole nie bedzie sie oplacac jezdzic pociagami.
niech pkp zejdzie z cena do np. 3,50 zl dla wszystkich na trasie dla strefy otwock-w-wa, wtedy beda walily tlumy.
w tej chwili i tak pewnie jezdza tylko ci co pracuja dla pkp lub maja jakies inne dziwne znizki, czy bilety miesieczne, bo przeciez nikt jednorazowo nie zaplaci 7zl jak moze busem pojechac za 4.
tym bardziej, ze gdy skonczy mi sie legitka to juz w ogole nie bedzie sie oplacac jezdzic pociagami.
niech pkp zejdzie z cena do np. 3,50 zl dla wszystkich na trasie dla strefy otwock-w-wa, wtedy beda walily tlumy.
w tej chwili i tak pewnie jezdza tylko ci co pracuja dla pkp lub maja jakies inne dziwne znizki, czy bilety miesieczne, bo przeciez nikt jednorazowo nie zaplaci 7zl jak moze busem pojechac za 4.
Niezly sen...: http://www.a-trip.com/tracks/view/63930
Zaplaci jak jest w stanie obrócić w 4 godziny lub jedzie gdzieśdalej w obrębie strefy. Ale to i tak margines....
Fakt faktem, że bilet normalny jest za drogi.
Gdyby jeździli przedewszystkim szybciej powiedzmy o 15 min wtedy byłaby zupełnie inna rozmowa.
Fakt faktem, że bilet normalny jest za drogi.
Gdyby jeździli przedewszystkim szybciej powiedzmy o 15 min wtedy byłaby zupełnie inna rozmowa.
...bo gdzie się ten kosmos kończy ?! Bo stół się, kurna, kończy tu !
nawet jak by jezdzil 15 min szyciej, nie dalbym za bilet kolejowy 7zl, mogac dojechac za 4zl. sie nie kalkuluje no. :)
Niezly sen...: http://www.a-trip.com/tracks/view/63930
Yorek, właśnie o to się pieklę... mogli kupić za 2 mln zł więcej skład dużo bardziej perspektywiczny - tj. rozwijający Vmax=180 km/h (nota bene poza lokiem widmo - EU-11 najszybszy na polskich torach). wtedy możnaby czekać nawet na lepsze tory, bo nie rozsypałby się po 5 latach (co wróżę temu cudeńku z SKM). a tak - przepieprzyli tą kasę równo... co do pośpiechów - jacle, skąd masz cynk o pośpiechach jadących przez Otwock? może jakiś SRJP już wyszedł nowy?
no to kieruję pytanie do pokrzewki albo kogokolwiek kto coś o tym wie. czyżby PKP rezygnowało z puszczania pośpiechów przez Stojadła?
EDIT: a teraz coś co przeczytałem w linii otwockiej, a mogłoby się znaleźć równie dobrze w temacie coś do śmiechu (ale że jest o SKM wrzucę tutaj). otóż jako jedną z zalet tego "cudeńka" autor wymienia: "Ten nowoczesny zestaw, wykonany w firmie Newag w Nowym Sączu, ma wiele drzwi, co ułatwiać będzie wsiadanie i wysiadanie, gdy zapanuje tłok". Rzeczywiście, wzrost liczby drzwi z 6 (słownie - sześciu) w EN-57 do ... 6 w nowym składzie jest ogromny i znacznie ułatwi on wysiadanie z pociągu <lol>
EDIT: a teraz coś co przeczytałem w linii otwockiej, a mogłoby się znaleźć równie dobrze w temacie coś do śmiechu (ale że jest o SKM wrzucę tutaj). otóż jako jedną z zalet tego "cudeńka" autor wymienia: "Ten nowoczesny zestaw, wykonany w firmie Newag w Nowym Sączu, ma wiele drzwi, co ułatwiać będzie wsiadanie i wysiadanie, gdy zapanuje tłok". Rzeczywiście, wzrost liczby drzwi z 6 (słownie - sześciu) w EN-57 do ... 6 w nowym składzie jest ogromny i znacznie ułatwi on wysiadanie z pociągu <lol>
-
- Bardzo zaaawansowany uzytkownik
- Posts: 1557
- Joined: 13 Sep 2005 18:57
- Location: miasto sosen
- Contact:
Domar muszę Cię zmartwić o ile mi wiadomo EU -11 jest tylko na trasy dalekobieżne i nigdy do Otwocka nie przejedziesz się 180, max prędkość jaka jest planowana to 140 no może 160 jak zbudują trzeci tor.
SRJP jest już prawie gotowy. Co do pośpiechów to wiadomo już na pewno, że część będzie jeździła przez Otwock, rano o 7.07 w W-wie 7.50, 8.09 w W-wie 8.51, a z W-wy po 13, 16,17 i po 19. Dokładne info podam jutro.
Tak na prawdę to mój brat jest fanatykim kolejowym i zajmuje się rozkładami.
Napisał na forum w sprawie biletów bo zastanawia się jakie oferty wprowadzić.
SRJP jest już prawie gotowy. Co do pośpiechów to wiadomo już na pewno, że część będzie jeździła przez Otwock, rano o 7.07 w W-wie 7.50, 8.09 w W-wie 8.51, a z W-wy po 13, 16,17 i po 19. Dokładne info podam jutro.
Tak na prawdę to mój brat jest fanatykim kolejowym i zajmuje się rozkładami.
Napisał na forum w sprawie biletów bo zastanawia się jakie oferty wprowadzić.

może i wolno jeżdżę ale za to dokładnie
ale ja mówię, że alternatywa dla tego cudeńka mogłaby tyle wyciągnąć (teoretycznie oczywiście, nie z tymi torami i odległościami między stacjami). a co do samego EU-11 to chyba już wyprzedane jest :/ a co do brata - to miło wiedzieć, że ktoś ma hysia na tym samym punkcie (pozdrowionka dla Chiste
może jakiś kontakcik do niego?
PS. czekam z niecierpliwością na jakieś doniesienia
PPS. jakby brat był kiedyś w posiadaniu nowej cegły to chętnie bym oblukał

PS. czekam z niecierpliwością na jakieś doniesienia

PPS. jakby brat był kiedyś w posiadaniu nowej cegły to chętnie bym oblukał

smiglem dzis ta kosmiczna skmka w koncu. w srodku Chiste powiem Ci, ze wcale nie jest taka lepsiejsza od tego szynobusa. sa porownywale, przy czym nie wiem czy ten szynobus nie byl przyjemniejszy.
te nasze na pewno maja zle wyregulowane ogrzewanie, bo malo co sie nie usmazlem.
te nasze na pewno maja zle wyregulowane ogrzewanie, bo malo co sie nie usmazlem.
Niezly sen...: http://www.a-trip.com/tracks/view/63930
za: http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5 ... 4/121.html
Oferta specjalna – na odcinku
Warszawa Zachodnia – Otwock i Otwock – Warszawa Zachodnia
Oferta specjalna – na odcinku
Warszawa Zachodnia – Otwock i Otwock – Warszawa Zachodnia
wwwww koncu! wracam znow do kolei, od busow mam przewalony caly dzien... :)Oferta specjalna – na odcinku Warszawa Zachodnia – Otwock i Otwock – Warszawa Zachodnia obowiązuje od 11 grudnia 2005r. do 31 maja 2006r.
Podróżny może nabyć:
1) bilet jednorazowy ze zryczałtowaną opłatą w wysokości 2,50zł., ważny w godzinach 10.00-15.00 i 18.00-22.00. Od ceny tej nie stosuje się ulg.
2) bilet imienny miesięczny ze zryczałtowaną opłatą według taryfy normalnej oraz z ulgą 33%, 37%, 49%, 50%.
uprawniający do przejazdu w klasie 2 pociągu osobowego, uruchomionego przez „Koleje Mazowieckie-KM” sp z o.o., między stacjami (przystankami) położonymi na odcinku Warszawa Zachodnia – Otwock i Otwock – Warszawa Zachodnia.
Posiadaczowi biletu nie przysługuje odszkodowanie lub częściowy zwrot zapłaconej należności, w razie częściowego ograniczenia ruchu pociągów.
Niezly sen...: http://www.a-trip.com/tracks/view/63930