Page 2 of 2
Posted: 30 May 2008 10:02
by Creeping Death
Ja ostatnio zakupiłem XM317 Mavic.. Lekka i wygląda porządnie.
Szprychy pewnie kosztują ok 50gr za sztuke, ale zależy oczwiście jakie..
Ja mam w rowerze od nowości piasty Shimano i nie przeskakuje bębenek choć ma już dobrze wyczuwalne luzy

Ale wybaczam mu to

Posted: 30 May 2008 10:20
by carloz
jasne że lepiej lx zamiast deore, a xt zamiast lx....
jeśli koło ma być budżetowe to wybrałbym deore, a bębenek zawsze kożna wymienić, np. na ten co masz w obecnej piaście
Posted: 30 May 2008 12:12
by beh bez log
mi sie ostatnio trafil trefny bebenek w XT - co jakis czas sie przycina, ale przejechal juz z 20 000 wiec moze nie taki zly.

za to np. przednia piasta Deore kreci sie plynnie, bez zadnego smarowania od 2003r, wiec nie ma reguly.
co do pancernych obreczy to juz nie bede sie powtarzal, bo zawsze to samo polecam.

Posted: 30 May 2008 12:23
by Arkadyj
beh bez log wrote:
co do pancernych obreczy to juz nie bede sie powtarzal, bo zawsze to samo polecam.

AFAIK w 2004 poleciles mi to samo. Jezdza do dzisiaj, tzn teraz leza w piwnicy i czekaja az kola w canondajlu sie popsuja

Posted: 30 May 2008 12:32
by carloz
obręcz obręczą, ale to szprychy wpływają na sztywnośc koła, oraz to jak obręcz będzie pracowac, dlatego na tym elemencie też nie warto oszczędzać
Posted: 30 May 2008 17:02
by beh bez log
eee, bez przesady, kupuje przyzwoite szprychy nierdzewki ale bez szalenstw. pewnie pomiedzy sama szyprycha a szprycha super hajtech sa niewielkie roznice w sztywnosci, bo co tu mowic o sztywnosci przy takim stosunku srednicy do dlugosci.
to raczej juz sposob zaplecenia ma wiekszy wplyw, chociaz mialem kola o zaplocie luznym, jak i bardzo napietym i obydwie konfiguracje zachowywaly sie stabilnie. moze lekki jestem, dlatego.