Page 2 of 2

Posted: 30 May 2008 10:02
by Creeping Death
Ja ostatnio zakupiłem XM317 Mavic.. Lekka i wygląda porządnie.
Szprychy pewnie kosztują ok 50gr za sztuke, ale zależy oczwiście jakie..
Ja mam w rowerze od nowości piasty Shimano i nie przeskakuje bębenek choć ma już dobrze wyczuwalne luzy :) Ale wybaczam mu to :)

Posted: 30 May 2008 10:20
by carloz
jasne że lepiej lx zamiast deore, a xt zamiast lx.... :wink:

jeśli koło ma być budżetowe to wybrałbym deore, a bębenek zawsze kożna wymienić, np. na ten co masz w obecnej piaście

Posted: 30 May 2008 12:12
by beh bez log
mi sie ostatnio trafil trefny bebenek w XT - co jakis czas sie przycina, ale przejechal juz z 20 000 wiec moze nie taki zly. ;)
za to np. przednia piasta Deore kreci sie plynnie, bez zadnego smarowania od 2003r, wiec nie ma reguly.

co do pancernych obreczy to juz nie bede sie powtarzal, bo zawsze to samo polecam. ;)

Posted: 30 May 2008 12:23
by Arkadyj
beh bez log wrote: co do pancernych obreczy to juz nie bede sie powtarzal, bo zawsze to samo polecam. ;)
AFAIK w 2004 poleciles mi to samo. Jezdza do dzisiaj, tzn teraz leza w piwnicy i czekaja az kola w canondajlu sie popsuja :-)

Posted: 30 May 2008 12:32
by carloz
obręcz obręczą, ale to szprychy wpływają na sztywnośc koła, oraz to jak obręcz będzie pracowac, dlatego na tym elemencie też nie warto oszczędzać

Posted: 30 May 2008 17:02
by beh bez log
eee, bez przesady, kupuje przyzwoite szprychy nierdzewki ale bez szalenstw. pewnie pomiedzy sama szyprycha a szprycha super hajtech sa niewielkie roznice w sztywnosci, bo co tu mowic o sztywnosci przy takim stosunku srednicy do dlugosci.
to raczej juz sposob zaplecenia ma wiekszy wplyw, chociaz mialem kola o zaplocie luznym, jak i bardzo napietym i obydwie konfiguracje zachowywaly sie stabilnie. moze lekki jestem, dlatego.